26 april 8:20 från Arlanda....

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av rogman, 25 mars 2006.

  1. rogman

    rogman Medlem

    Kanske nån som flyger solo 26 april (8:20 Nödlanda) som vill ha en trevlig guide.

    Hör av dig i sånna fall.

    Jag ska bo i Patalavaca nära Anfi.

    RogMan[8D]

    Ps.ska du med xerxes[?]
     
  2. n/a

    n/a Medlem

    Ha ha ..nödlanda den var bra..:D

    Förresten synd att man inte ska åka då alltid bra med en guide när man ska hem till hotellet efter för många Viking bar special när man inte hittar..[xx(]

    Ibland när vi grabbar åker så går det ju lite vildare till en när man åker med regering och barn...men det ska man väl inte skriva om här det här är väl ett familjeforum..eller???..annars får ni väl korrigera mig...:)
     
  3. rogman

    rogman Medlem

    Klart man får berätta om sånt här får XXXXX vissa saker bara.
    Så få höra några fler av din rese storys nu. Regeringen å undersåtarna sover väl [?]

    Vänta här nu...finst det verkligen ett ställe som heter Viking bar?....som ligger i Nuevo Estocolm...bakom Pepes Bodega [:eek:)]

    Tror inte jag hittar därifrån.....:D
     
  4. chica

    chica Medlem

    Om jag inte minns fel så ligger (eller låg) det en bar som hette Viking bar på Avenida Tirajana i Playa del Inglés. Ägaren talade en del svenska och ville gärna saluföra sin bar som "känd från sällskapsresan" även om denna bar inte hade något alls med filminspelningen att göra.
     
  5. feb06

    feb06 Medlem

    Go kväll!
    Jag tror herr Xerxses menar Den glade viking!? Rätta mig gärna om jag har fel!
     
  6. Riggan

    Riggan Medlem

    Rogman!
    Bara du nämner ANFI så blir jag avundsjuk, trots att jag var där för bara 1 månad sedan. Eftersom vi bodde i San. A tog vi lokalbussen dit en dag.
    Mitt första besök på ANFI var -98. Då var hotellanläggningen inte utbygg som den är idag. Men vilken underbar strand.
    Varje gång vi åker til G.C MÅSTE jag bara åka dit en soligdag , och bara vara. Det är så nära paradiset man kan komma.
    Vi åkte till G.C första gången när min man fyllde 60 och då bodde vi i Patalavaka på promenadavstånd till ANFI.
    Hälsa mitt paradis att jag kommer tillbaka nästa år
    [8D]

    Riggan
     
  7. rogman

    rogman Medlem

    Riggan, jag lovar att hälsa. Ska ta några bra bilder å visa upp sen.
    Önskar att jag hade fått sett hur det såg ut innan allt var helt klart. Hara bara sett det på bilder.
    Första gången jag var nere, 2001 så tog jag med mig lite sand o några av de där små snäckorna hem. Alla tyckte jag var lite knäpp....men hellre småknäpp än helgalen!!:)
    feb06: det är nog inte omöjligt att den gode xerxes menade Den glade viking, den har jag i alla fall sett...tror jag :D
     
  8. 1947

    1947 Medlem

    Visst fanns Viking Bar på Avenida förut,det är en kina rest
    där nu.Viking bar från filmen låg i San Augustin .

    tj//
     
  9. Riggan

    Riggan Medlem

    Rogman!
    När vi var på ANFI första gången -98 såg det likadant ut vid stranden och den konstgjorda ön som det ser ut idag. Men i övrigt var det en stor byggarbetsplats. Men det såg man inte så mycket av när man var på stranden.
    Vi två är nog lika tokiga för jag tog också med mig sand och snäckor hem. Har en särkild hylla där jag samlar minnen. Det kommer ju en dag då vi bara kan leva på minnen och inte orkar resa.
    Året därpå tog jag hem sand i en glasbruk till vår resebyrå det slutade med att varje gång jag reser någonstans tar jag med mig sand hem. Det har även andra börjat göra. Det är mycket uppskattat av de som ska resa och besöka olika stränder. De kan på det sättet se hur sanden är. En del vill inte åka till de mörka stränderna eller för steninga då är det bara att titta i glasbukarna.Blir lika glad varje gång jag kommer in och ser mina brukar. Det var ju jag som började med det här i stan.
    När vi var på Kreta tog jag med lite från den Rosa stranden. Så nu har vi sand ifrån de populäraste stränderna på vår resebyrå.
    Man måste få vara lite tokig ochså, även jag som är +60
    [8D]


    Riggan
     
  10. rogman

    rogman Medlem

    Riggan, då har du gått steget längre än jag, men jag tror jag ska ta med lite från denna resa. Det var en bra idé.:) (har nog slarvat bort den första påsen)
    På en av alla resebyråerna på Sveavägen (Sthlm) finns det massor med sand från olika stränder. Är det dina burkar[?]
     
  11. Riggan

    Riggan Medlem

    Nej, Rogman, det är inte mina burkar för jag bor i södra Sverige. Men det är säkert flera resebyråer som har kläckt samma idé.
    [8D]

    Riggan
     
  12. fallos2k

    fallos2k Medlem

    Offtopic: Åker ner till PDI om 9 dagar nu... känns underbart skönt :)

    brat
    learn it
    live it
    love it
     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis