Hej Har beställt en resa till GC och betalt med VISA kort ser nu att avbeställningsskyd ingår vid betalning med kortet. Har precis överklagat till resebyrån där jag beställt resan, Nu återstår det att se om dom är villiga att återbetala 224 kr Frågan är: Om det är "chysst" att propsa på att man bör ha avbeställningsskydd när man tänker göra en kortbetalning... Tyck gärna till...
Hej southstar o välkommen till Forumet[8D] De första gångerna (för flera år sedan vid det här laget) jag bokade resa via resebyra gjorde jag samma misstag som du. Jag irreterar mig på ofoget att lura kunder till att dubbelförsäkra sig, må vara resebyrå eller elektronik affärer. Har alltid funderat på om säljaren har provition på pålurade dubbelförsäkringar[?] JanE som blev glad[^] när han bokade en kryssning i Medelhavet via Resia Östersund (maj 2011) och säljarnen sade: "Jaha du betalar med kort, då frågar jag inte om avbeställningsskydd för det ingår ju i ditt kort"
Nu har det snart gått en månad sen jag skrev till Travelstart.se och undrade om dubbelförsäkringen Inget svar hitills därför skickade jag en påminnelse i fredags törs dom inte svara?
Rob: Visst bör man ha koll på vilka försäkringar man har. Men jag vidhåller ändå att det är ett ofog och dålig affärssed att "lura på" kunder onödiga tilläggsförsäkringar JanE som vid ev. ny bokning via resebyrå självklar skulle använda Resia i Östersund [^] (se min kommentaren ovan)
Hej. Jag vet inte vad resebolagen har för vilkor, men på de bankkort jag kollat är gränsen 15000:- per person eller 45000:- per familj. Mvh Beku
Om reseförsäljaren frågar köparen ifall hon/han vill ha avbeställningsskydd, så är det fritt att svara ja eller nej. Om vi vänder på resonemanget, så kanske nå´n skulle bli purken på en försäljare som inte frågar ifall man vill komplettera med avbeställningsskydd.........
Nu gjordes köpet via Internet och då hade jag bestämt tidigare att betala med VISA kort så om säljaren(programmeraren) vetat att avbest skydd ingår i kortet så blir frågan onödig...