Så var det att bo på Sunwing Arguineguin Seafront

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av anneghost, 12 juni 2014.

1. anneghost

anneghost Medlem

Jag kom hem efter en helt underbar resa med två av mina barn.

Vi bodde på Sunwing Arguineguin Seafront. Helt underbart!! Hotellet är det bästa jag någonsin har bott på!!

Jag blev så glad när jag kom in i lägenheten och såg bäddmadrass, ordentliga sköna och mjuka kuddar samt täcken i påslakan ;) Jag har sovit som en prinsessa även fast jag delade säng med äldsta sonen som inte sover så lugnt :)

I priset ingick:
    * gratis wifi på hela hotellet
    * badhanddukar så det slapp man ta med
    * 10 kg extra i bagagevikt per person
    * incheckning till flyget redan på hotellet när vi åkte hem
    * egen transferbuss till Arguineguin så man slapp alla stopp på resan till och från hotellet.
    * Gratis gymträning 6-22 och vattengympa samt andra härliga klassar med instruktör för SATS. Jag började med ett crossfit pass utanför anläggningen med havets brus som musik och havet som utsikt!!!

Bra mat på buffen och även i den andra restaurangen. Sonen som är under 12 år åt all sin mat gratis när vi åt!!! Toppen!!!

Här var det knäpptyst strax för 00 på kvällen och vid 7-tiden började barnen att vakna ;) vilket passar mig bra då jag gärna går och lägger mig tidigt och går upp tidigt på morgonen för att hinna med allt kul :)

De enda som jag tror inte skulle trivas på det här Sunwing hotellet är de som inte vill höra en massa barn ha kul :) och som gärna vill ha lite fest på rummet när klockan är efter midnatt.... och som vill ha långa sköna sovmornar.. de ska inte bo på det här hotellet.

När vi kom dit så tittade vi runt lite på området och åt lite, sedan tog vi en promenad bort till snabbköpet SPAR och där handlade vi för veckan. Älskar den affären, helt ok priser då öborna är där och handlar sitt. En stor fisk och köttdisk. Bad att få en låda istället för påsar när vi betalade sedan tog vi taxi hem till hotellet. Det blev typ startavgiften ;)

Sedan var det bara att njuta. Vädret var varmt och skönt. Sköna varma vindar.

På torsdagen så startade jag dan med träning sedan bad och lunch. Efter lunch tog vi båt till Puerto Mogan och sedan buss hem, sedan blev det bad och sol vid poolområdet igen. Min son var i himmelriket, han älskar att bada :) Dagen avslutade vi med tacobuffe :)

Fredag blev det träning och sol och bad till lunch. Sedan buss till Maspalomas. Min mellersta son (20 år) ville att vi skulle gå igenom öknen till Playa del Ingles. Ok sa jag.... Vi kom en bit och sedan så såg han hur långt det var.. så det blev lite skoj i sanden, lite roliga foton och sedan vände vi om och gick tillbaka till fyren... :) Taxi till Yumbo då Mauro ville dit igen, för några år sedan bodde han och jag i närheten och då var vi dit varje kväll. Han blev lite besviken nu för det är inte alls samma Yumbo som då. Mycket är stängt och hela centrumet kändes dött.

Lunch på subway till barnens glädje och sedan taxi till San Augustin då vi skulle till svenska skolan och fira nationaldagen. Jag köpte lite lotter och vann på två av dem :) När vi kände oss klara på skolan så tog vi bussen hem till hotellet.

Lördag blev det ögonbrynsplockning på en salong för min del ;) 6 euro, billigt... Sonen lekte i lekrummet där det fanns datorer och blev kompis med en kille från Göteborg. Gissa om det var ledsna grabbar när vi åkte hem i går... Sedan bad i poolen och vid halvtvå tiden blev vi upplockade av min vän Yohanna och hennes familj.

Så bar det av till betongfabriken i El Pajar som ligger bredvid Arguineguín. Där finns en fin fiskrestaurang som är väldigt populär bland de som bor runt omkring och av vad jag förstår så kommer det även folk från andra delar av ön för att äta där. Det var riktigt trångt i byn och vi fick parkera en bra bit ifrån. Nummerlapp var det som gällde för att få bord. Vi fick vänta ca 40 nummer men det gick snabbt. Det var god mat och snabb service och ett häftigt ställe tycker jag och barnen. Jag har läst på Yohannas blogg om den här restaurangen och att de brukar åka dit ibland och äta. Inte alls dyrt! Sedan blev det bad på stranden som ligger precis vid restaurangen :) och efter det var det kväll och vi fick skjuts hem till hotellet.

Söndagen började med att sonen hade feber, snorig och ont i halsen. Jag kollade upp var närmsta apotek fanns som var öppet en söndag.. det var i Puerto Rico så jag tog bussen dit och handlade lite mediciner. Han blev pigg ganska snabbt.... bad och pool blev det, en lugn dag förutom step up träning...ovanligt för mig..

På måndagen tog vi bussen till Las Palmas. Vi gick av vid San Telmo och gick lite i affärer, sedan tog vi gula buss nr 17 till Las Arenas där det blev mat och shopping :) Innan vi åkte hem så blev det lite tid på stranden. Älskar den där stranden, ett sådant lugn.. och jag känner mig så avslappnad och vill inte lämna den. Hemåt blev det ändå...

Tisdag, marknad i byn och sedan poolbad!!! Tyvärr blev ena sonen bränd på axlarna så han har i dag ont och blåsor. Solen är stark och jag vill att man är noga med att kolla hur gammal solkrämen är. Min flaska köpte jag i augusti i fjol och jag smörjde in både mig och honom hela tiden men den har inte hjälpt så mycket.. och jag misstänker att solkrämen var för gammal. Jag köpte den på taxfree förra sommaren då de reade ut den.. Så hädanefter så köper jag en ny flaska solkräm inför varje resa.

Onsdag hemresa...
    Vi fick lämna in alla väskor för incheckning redan på Sunwinghotellet. Det var riktigt skönt att bara gå till säkerhetskontrollen när vi kom till flygplatsen. Tyvärr blir det svårare och svårare varje gång att åka hem från Gran Canaria, det tar emot och man känner sig sorgsen.

Resan hem med Ving gick bra och nu sitter man och tittar på alla foton. Jag lägger upp bilder om ett tag :)

Annelie

2. rogge11

rogge11 Medlem

låter som en topp semester!!

3. xerxses

xerxses Medlem

Välkommen hem...:)

Tack för din redogörelse. Jag brukar oxå gå i Maspolamas öknen, finns olika markerade rutter där.

Meditativt att strosa där, känns lite exotiskt trots att man har nära till civilisationen..:)

//Xerxses

4. silverladyn

silverladyn Medlem

Vilken underbar tid ni verkar ha haft på Sunwing Seafront, och i Arguineguin. Tack för att du delar med dig.

Även om jag blir lite avundsjuk så uppskattar jag också att få ta del av dina upplevelser!

Önskade bara att fler gör samma sak. Det behövs inte vara massa "häftiga" upplevelser man berättar om, utan vanliga vardagliga tilldragelser tror jag nog att vi är många som uppskattar.

Tack än en gång.

Silverladyn

5. Emtehed

Emtehed Medlem

Härlig reseberättelse från en, uppenbart, härlig vecka:)

JanE som är lite avundsjuk ;)

6. Börje2

Börje2 Medlem

Fantastiskt.
    Tack för att du delar med dig av dina reseupplevelser Annelie . Jag och frugan försöker så ofta vi kan åka till vårt kära San Agustin. Ska bättra mig med reseskildringar.

Börje och Kerstin.

7. rogman

rogman Medlem

Annelie: Tack för alla fina bilder på Instagram och kul att läsa din reseberättelse.

Dela sidan

1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.