Blåst på boende

Diskussion i 'Boende på Gran Canaria' startad av Danne77, 2 januari 2018.

  1. Danne77

    Danne77 Medlem

    Hej!
    Ny på forumet som man är så börjar man med ett tråkigt inlägg. På söndag den 7e Jan så skulle jag och min familj samt min frus syster och hennes familj åka på 2 veckors välbehövlig semester till San Agustin. Fick precis ett telefonsamtal av den andra familjen att vi inte fått någon bekräftelse på boendet dom vi skulle få ca 1 vecka innan avresa. Sagt och gjort så gick jag ut på nätet och skulle söka efter företaget som hyrde ut huset, men den sidan har upphört! Nu står man här mindre än en vecka innan avresa och är utan boende! Man blir så himla ledsen. Man tror ju gott om människor i allmänhet. Hade man haft en oändlig plånbok så hade det ju inte varit nå problem. Men nu får man söka med ljus o lykta efter något som kan passa en betydligt tunnare plånbok. Otroligt trist att berätta detta för barnen imorgon bitti. :(
     
  2. Papas

    Papas Medlem

    Två tips från en annan resenär:
    1) Har du betalat med kreditkort så kan du höra av dig till kortföretaget och försöka få pengarna tillbaka.
    2) Ring ditt försäkringsbolag där du har hemförsäkring och kolla om de täcker sådana omständigheter.

    Jag bokar numera alltid boende på Kanarieöarna genom etablerade företag som hotels.com eller AirBnb.com och betalar med ett kreditkort (tex Amex tycker jag har en bra kundtjänst) som kan hjälpa till om problem uppstår.

    Önskar i alla fall att allt gick bra till slut för er!
     
  3. Emtehed

    Emtehed Medlem

    Vi bokar sedan flera år alltid via booking.com
    Fungerar utan några problem!!!
    PS! Bokar transfer via ziptransfers.com
    fungerar lika problemfritt!
     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis