Snopptyskar och dingeltaskar...

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av xerxses, 4 februari 2007.

1. xerxses

xerxses Medlem

Ytterligare lite rapport.....medans järnet är varmnt osv...:)

Solen hoppa fram och fredagen var riktigt bra..genast hoppar alla tyska naken Janne fram...vi satt nere vid de trevliga serveringarna nära stranden där Maspolamaslunken börjar..tycker snopptyskarna brer ut sig mer och mer och de skäms inte för sig en del gick näck förbi och stoppa nästan petterniklas i ölglaset.[}:)][}:)].

Visst naturister i all ära men de ska väl hålla sig innanför skyltarna på stranden så de som vill kan gå omvägar....det är väl inte alla som gillar de som kommer flaggande med sina behag..nä skärpning vetja..[V]

Jag menar vad har hänt med puritanerna spanjorerna.. det var väl inte länge sen tjejerna inte ens fick sola topless...nu är det fritt fram med allt ..och vad gör farbror blå när de åker runt med sina bilar på stranden och försöker se lite baywatchcoola ut..kollar brudar..[?]

2. WaR

WaR Medlem

Just snopptyskarna är svärmors favoriter, hon brukar skylla på att hon ska titta på drakar eller nåt när det är snoppspaning på gång.

3. Riggan

Riggan Medlem

Hej igen!
    Håller med om att det inte är så trevligt med alla snoppnissar på stranden, trots att jag är kvinna:D
    När vi var nere förra året hyrde vi vars en solsäng. Vi låg precis i utkanten av området. Döm om min förvånging när en, förmodar tysk, karl går helt naken bland barnfamiljerna. Han hade själv en påklädd (bikini) kvinna och 2 barn med sig.
    Det var riktigt äckligt, om man får säga så, att se honom sitta och gresa på en sten när han röckte en cigg. Han nästan demonstrerade att titta jag är NAKEN. Om han åtminstonde hade varit snygg[8D]
    Samtidigt hade havet brutit igenom stranden så tyskarna inte kunde gå till "sin strand". Det var jättekul att se hur för virrade de blev när de inte visste vart de skulle ta vägen. Är det så svårt för dem att för en gång skull ta på sig badbyxor.
    Ha det

Riggan

4. WaR

WaR Medlem

Det är bara att spela lite ompa-ompa musik och myndigt peka med hela handen så går dom lydigt dit dom hör hemma.

5. xerxses

xerxses Medlem

Jamenvisst Riggan de kan väl rassla på sig brallor..[?]

Iallafall på rest och matsställen osv..jag menar man får väl ingen megaaptit av att se kroppsdelar som passerat bäst före datum...[xx(]..snart behöver man inte beställa in sked att röra om kaffet med det är bara att ta tag i närmsta snopptysk....[8D]

6. Riggan

Riggan Medlem

Tack för tipset!!
    Jag ska prova det när vi kommer ner nästa gång.
    För en tur till Maspalomas blir det säkert[8D] soldyrkare som jag är, men ändå med bikini på[:D.
    Skulle se ut om alla vi svenskar också skulle springa omkring nakna.
    Då skulle de nog inte få sälja några badbyxor eller bikini där nere.
    Anständigt klädd tycker jag är att föredra. då kan man ju få fantisera när man ser någon ung och snygg.[8)]]

Riggan

7. rogman

rogman Medlem

Låter inge skoj det där...tur att man inte e på Maspalomas så ofta då! På Anfi e de påklädda....de som ska va påklädda [:I] sen finns det ju en riktignaken Janne strand... Montana de la Arena heter den visst. Halvägs till Anfi med buss. Kan dom inte sätta upp en skylt så alla tomtar åker dit i stället...

8. AnneliH

AnneliH Medlem

:D:DFörsta gången vi var på GC gick vi stranden mellan PdI och Maspalomas...och jag trodde nacken skulle gå av när jag såg en "stor" äldre dam vada upp ur havet och när hon kom till strandkanten, DÅ tog hon av sig baddräkten!! [:0] Jag som aldrig hade sett något liknande, vred på huvet och såg då att det "myllrade" av dessa nakna på stranden.
    Jag har sedan dess funderat på varför i helafriden hon inte badade naken också!:D Tur att jag hade solglasögonen på![8D] Lägre fram passerade ett äldre par förbi oss då jag hörde mannen säga till sin hustru...du tittar INTE :( upprepade gånger, (tysst trodde han:))

9. mushie

mushie Medlem

haha, rolig läsning! har själv inte råkat ut för några nudister på själva sandstranden men när vi gick i maspalomasöknen hade ett naket par lite väl mysigt med varann. hela min familj stannade upp å tittade förvånat. själv tycker ja att d skulle bli FÖR sandigt ni vet var om man va naken ;)

10. AnneliH

AnneliH Medlem

Ja, om man ska ha det mysigt på stranden har man väl passerat gränsen för vad som är normalt på en strand[:0][B)]

11. xerxses

Hmm jo du Annelih...

Jag tillhör nog den där märkliga rasen..fast försöker vara diskret..

En kväll på hemvägen från en kväll i PDI flanerade vi utmed stranden (det var innan promenadstråket fanns)..när vi kom fram till San Augustin stranden..fick vi ett infall och kröp in under en sån där liten båt som ligger upp och ner som du kanske sett..mycket mysigt och ingen insyn..[:0][:0]:)[8D]

Ojdå kanske lite för tidigt för sådana här minnen..tur att inte båtägarn dök upp..och vände på båten...ohhhh...:D:D

12. tjollan

tjollan Medlem

Fniss Only U Xerxes...

13. klara

klara Medlem

Jag ska berätta en grej som hände oss, när hela familjen var på gc 1997. Det var förstqa gången vi var i PDI. Första dagen skulle hela familjen, inklusive våra tonårspojkar gå till de omtalade sanddynorna. Fråga mig inte hur vi gjorde, men vi gick ju givetvis på den omtalade nudiststranden direkt. Visste inte ens om att det fanns en sådan då. Hur som helst, tänk er två tonårspojkar mellan 14 och 18 år. Gissa om de blev skenerade, av att se damerna och herrarna helnäck. Jag lovar, de hade aldrig sett något liknande. Det har vi skrattat åt många gånger.

Klara

14. lillakarin

lillakarin Medlem

Är det bara vi som upplever arr nudisterna i Maspalomas har brett ut sig mer och finns även utanför skyltarna. Vi bor ju inne i San Agustin och badar oftast där,men under våra 2 semesterveckor så brukar vi vandra från Faro och "hem" ett antal gånger.
    Jag upplever att man ser nudisterna nästan på en gång. Inte kan det vara trevligt med snoppar i ölen. Nog verkar det som dom gärna visar upp det dom har även om det mesta vissnat.
    Karin

15. xerxses

Ha ha nog är det så Karin....:D:D[8D]

Tänkte haka på Klara på just det där med barn..min äldsta är nu 14 så när vi gick nere vid stranden i rikning mot fyren vid en tidigare resa så kommer en gubbe med en riktig lång drule dinglandes och ju närmare han kom såg jag ögonen på speciellt minstingen spärrades upp mer och mer...pappa pappa du brukar kalla min för pillesnopp men vad är det där för konstigt farbrorn har....[?]

Tjaa vad svarar man på det...[:I]

16. AnneliH

AnneliH Medlem

:D:D...ja vad svarar man på det Xerxses???
    Det är ju inga ungdomar som svassar runt där utan som du säger de flesta har ju paserat det datumet för länge sedan.

17. Cina

Cina Medlem

Min käre svåger som är Direktör på en begravninsfirma på ön brukar alltid säga till oss:
    När jag dör POR FAVOR kremera mig och strö askan vid nudist stranden i
    Maspalomas..Vi har lovat honom det.

18. anneghost

anneghost Medlem

haha kul att läsa alla historier här om nudisterna. När jag var där i fjol så gick jag och min faster från San agustin till faro fyren. Jag visste ju vad som skulle komma men det visste inte hon. Jag trodde hon skulle sätta läsken i halsen när första gubben dök upp. Hon sa inget till mig men när vi hade mött den tionde mannen helnäck då får jag höra- Jaaa den där hade inte mycket att komma med. Sedam tyckte hon att vi gott och väl kunde lägga oss ned en stund och sola ;)

Annelie

19. Alexandra

Alexandra Medlem

Vad konstigt det där att dom måste springa runt helnäck, jag hade nog fått ett spel om jag hade träffat på nån helnaken med min dotter vid armen.
    Han hade fått sig en box ha ha ha.....men jag förutsätter att dessa individer har ett eget område att röra sig på och inte tillåts lalla runt bland alla barnfamiljer och dy.

20. klara

klara Medlem

Det har ett eget område att röra sig på. Om de sedan håller sig inom det området, är en annan sak.

Klara

Dela sidan

1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.