11 Dagar kvar :D

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av tussen, 16 april 2011.

  1. tussen

    tussen Medlem

    Så härligt, 11 dagar kvar idag och jag längtar!
    Tänkte bara höra om att pruta, gör man det där? I så fall hur mycket ska man försöka med haha;)
    Dum fråga med ang rökning då dom har fått den nya lagen, är det tillåtet och röka på hotell området? Ja jag vet usch och fy på mig...
    men ändå.[:I]
    Tagit in resväskorna och i veckan som kommer ska det packas, växla pengar och annat som måste ordnas.
    Hoppas vädret är bra där nu
     
  2. tussen

    tussen Medlem

    En vecka kvar nu, tjohooooooooooo:D
    Men är det ingen som kan ge en tips om prutning?
     
  3. GeoDivaGirl

    GeoDivaGirl Medlem

    Tyvärr inte jag, jag blir jättestressad av sånt.
    Jag vill SE vad det kostar och inte fajtas om priset.

    Vad det gäller rökning, så har jag varit rökfri i ca 2 mån nu, efter 25 års elände! Men jag tror att det är rökförbud inne på restauranger eller deras uteserveringar. Ungefär samma regler som i Sverige.
    Och självklart så röker man väl inte inne på rummet/lägenheten oavsett.
    Men jag tror ingen kan hindra dig från att röka utomhus fast inom hotellområdet. Inte säker, hur som helst så röker du säkert mindre om du måste förflytta dig en bit.
    Vart ska du bo?
    Vilket hotell?
    Ha en trevlig semester!
    Jeanette
     
  4. fbkmarie

    fbkmarie Medlem

    Hej tussen, vi märkte inget direkt av detta med rökningen, vi rökte inom hotell området, sen det pubar som vi var på kunde man gå så man inte vistades precis under taket och röka:)pruta ska man ju göra säger di lärde, men jag är som du, tycker det är pinsamt[:I]

    Marie:)
     
  5. Bumpen

    Bumpen Medlem

    Skillnaden mot för med rökningen var bara att man inte fick röka på dom flesta pubar och matställen. Men det lider inte ens vi rökare av tror jag som är van med Sverige? :)
    På vårt hotell var det inte förbud att röka i lägenheten. Som vi fattade det :D

    Sen var det många år sedan jag prutade. Jag handlare inte så mycket nu mera. Ska jag ha något nu går jag oftast till någon TaxFree butik. Men längre tillbaks tror jag det var att säljaren ville ha ca: 1/3 av priset han sa så blev den nöjd?
     
  6. Artemis

    Artemis Medlem

    Jag har själv inte rökt på många många år, men jag tycker att det står askfat överallt, på borden på restauranger (på uteserveringarna i allafall), ibland finns det askfat även på hotellrummen. Hur ska man tolka det??
    Kanske är det så att vissa rum är rökfria, andra inte. Själv använder jag askfatet till att lägga dicksen till städerskan innan jag reser hem...[:I]

    Ang prutning så tycker jag ofta att de prutar med sig själva. Nappar man inte på en vara så börjar de direkt att sänka priset, special price for you... osv. Kom ihåg att även om en vara har prutats ner mycket så gör de aldrig en dålig affär! Det är bara man själv som gör en dålig affär...[}:)]

    Ha en skön resa!! [8D]
     
  7. tussen

    tussen Medlem

    Tack för alla svar!
    Jag kanske formulerade mig helt fel, självklart har jag inte tänkt och röka INNE på rummet! Jag menade om det var förbud på hotell områdena allmänt, som på balkongen. Vet ju inte hur strikta dom är nu med nya lagen.
    Så jag ville bara fråga trots det är fy och skam och röka[B)]
    Vad bra svar om prutningen, får kolla lite efter priser och se om man kan komma ner i pris. Som artemis skrev är det nog så att de aldrig gör en dålig affär trots man prutar.
    6 dagar kvar idag och fick höra igår att vädret är bra där nere

    kram på er
     
  8. tindaya

    tindaya Medlem

    Hej Tussen. Man får röka på alla uteserveringar som har högst 2 "väggar". Hotellen har rätt att reservera 30% av rummen till rökare, men finns särskilda bestämmelser så det skiljer från hotell till hotell. Kan inte hitta information om balkongerna, verkar vara upp till hotellen. På hotellens öppna områden får du röka men inte i närheten av en lekplats. Om du skickar mig hotellets namn skall jag ta reda på vad som gäller för just det hotellet.

    Anette:)
     
  9. tussen

    tussen Medlem

    Jaha ok Anette, vi ska bo på buenos Aires den bredvid yumbo centret
     
  10. tindaya

    tindaya Medlem

    Hej igen Tussen, har pratat med hotellet. Man får röka på balkongerna, vid poolen samt på hotellets samtliga öppna områden!
    Trevlig semester :D
    Anette :)
     
  11. tussen

    tussen Medlem

    Tack så mycket Anette!
    Vad du är snäll, glad påsk på dig!
    Nu är det inte långt kvar, på onsdag bär det av
     
  12. tindaya

    tindaya Medlem

    Det var så lite så [8D] Glad Påsk på dig också!
    Anette :)

     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis