1975 Puerto Rico, Gran Canaria

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av Bumpen, 24 mars 2008.

  1. Bumpen

    Bumpen Medlem

  2. wesse

    wesse Medlem

  3. Cina

    Cina Medlem

    oj oj..fick minnen från tiden som resledare 70-talet...hade badturer på Fredagarna,fick sitta på ett kontor i Puerto Rico och vänta tills klockan blev 17:00(CA 6 TIMMAR)för att ta hem gästerna till Las Palmas...VI RESELEDARE FICK EJ SOLA DEN DAGEN FÖR VI VAR I ARBETE..SVETTIGT VÄRRE.//CINA
     
  4. LaSirena

    LaSirena Medlem

    Kul att se sitt paradis och hur det såg ut på 70-talet. Helt annorlunda många hotell var inte ens påtänkta.
    Kul med killen som filmade hela CC på snedden han måste vara helt omedveten om filmadet. Men filmen blev bra trots allt.
     
  5. coconut

    coconut Medlem

    Tack för det bumpen...du vet ju va jag tycker pm P.R....längtar...
     
  6. Bumpen

    Bumpen Medlem

    Är det ingen som har några äldre bilder eller filmer från GC. Eller kanske några bra länkar till det?
    Har kollat på mormors bilder från LPA från 68 när hon var där. Och det såg lite annorlunda ut då :D
     
  7. rufsrufs

    rufsrufs Medlem

    Hej!
    Första gången vi var nere 1966, så tog vi massor av kort med dia bilder. Har ingen aning om hur man gör med dem för att få över dem på data.
    Skulle vara så kul att kunna se dem utan att ta fram projektorn.
    Någon som har tips????????

    Vi tog taxi från Las Palmas till Patalavacca och ensamna badstränder utan några hotell.

    Taxi bilen väntade hela dagen på oss där. Kostade knappt någonting.

    Fran LP så åkte man genom många små byar, vi stannade ofta för att äta några konstiga små starka fiskar på någon bykrog innan man kom fram till badstranden i Patalavacca.

    Snälla, hjälp en icke så datakunnig 60+. Tack!
     
  8. Bumpen

    Bumpen Medlem

    Inte en aning om det går [?] Men mormors bilder ser ut som dom man får ut från en kamera man får bilderna direkt (kommer inte ihåg vad dom heter :))
     
  9. feb06

    feb06 Medlem

    Tag fram projektorn och duken. Sen fotograferar du av bilderna på duken med digitalkameran. Jag kom på detta sätt för några år sedan med förbluffande bra resultat, vet inte om det är vedertaget.
    Jag har en släckting som har mycket diabilder från 1980-talet han fotograferade av sina diabilder. Han använde stativ till digitalkameran det blev bättre så och mer rationellt.
    Nu kan han visa sina diabilder som bildspel på sin bärbara dator mycket enklare än att dra fram projektor och duk. Det går ju även att publicera sina diabilder på webben på så vis.
     
  10. garcia

    garcia Medlem

    Jag håller som bäst på att gå igenom mina gamla album från tiden jag bodde där 1980-82. Ska lägga in dom på Panoramio där jag redan har några andra foton från en släktforskarresa jag gjorde i fjol.
    Så det kommer gamla foton när jag har valt och scannat in dom. Har faktiskt tänkt på det länge.
     
  11. garcia

    garcia Medlem

  12. Bumpen

    Bumpen Medlem

  13. ransi

    ransi Medlem

    Hej fint att se gamla PC.Jag har varit på en Spansk sida om Gamla bilder från Gc.Återkommer med länk.Det var bilder från Maspalomas när dom hade bara en kiosk"typ".Jag var första gången på Gc 88 och bodde på Tres vidas i Bahia Felis Då hette stora hotellet inte Orquidea.Sen var vi till Casa Antonio.Han köpte sina grisar från scan i Västerås.Han berättade att då hade han varit till Västerås och Sverige på semester 52 gånger.Han var kompis med en finne som hade billiga resor från Finland Keihäsmatkat(Spjutresor).Sen tog hans son över men,allt har sin tid.Jag saknar Grisfesterna.

    rja
     
  14. garcia

    garcia Medlem

    /Bumpen/ du som verkar vara en fena på det här med bilder i panoramio. Jag har en undran[:I] Kan man inte organisera bilderna i mappar[?]
    Är lite av en "soccer" för ordning och reda:)
    Håller på som bäst och lägger in de första av gamla bilder.
     
  15. Bumpen

    Bumpen Medlem

    japp!
    Det går att göra till höger på sidan, Skapa en tagg och klicka på dom bilder du vill ha under taggen. Bliderna är skuggiga men dom blir klara när du klickar på dom. Men komihåg om du ska byta sida. Måste du trycka på fördig före du byter sida. När du bytt sida klickar du på redigera igen. Då kan du fortsätta att lägga in bilder på taggen.
    Fråga mej i denna tråd om det inte funkar!. Den bild du klickar på först kommer sist i taggen. Och den du klickar på sista kommer först!
     
  16. garcia

    garcia Medlem

  17. Bumpen

    Bumpen Medlem

    Vad roligt att se lite äldre bilder från GC! :D
     
  18. garcia

    garcia Medlem

    När jag var på panoramios hemsida och tittade på mina kort hittade jag ett som var nytaget från samma ställe som det jag tog 1980 på kyrkan. Det är skillnad det!
    Titta på;
    [​IMG]
    och jämför med;
    [​IMG]
     
  19. Bumpen

    Bumpen Medlem

    hehe jag det såg lite mer utbyggt nu :D
     
  20. Bumpen

    Bumpen Medlem

    Här är en Snubbe som har 10 filmer på Youtube om sin resa till GC. Några är tråkiga men några är rätt bra.
     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis