3 veckor kvar...

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av Artemis, 9 november 2007.

  1. Artemis

    Artemis Medlem

    I morgon om 3 veckor så sitter man väl på balkongen med något trevligt i glaset och blickar ut över Las Canteras...:D:D[:p]

    Det enda som oroar mig är
    1. Vattenkoppor, för dom har 6-åringen inte haft än:(
    2. Influensa (avstog vaccinationen på jobbet, inbillar mig att man kan bli sjuk ändå[}:)])
    3. Vinterkräksjuka [xx(][xx(][xx(]

    Så man kanske ska sätta sig själv och familjen i karantän dom sista veckorna ;)

    Artemis alias Lindfors, lite filosofisk såhär på fredag kväll;)
     
  2. coconut

    coconut Medlem

    Håller tummarna för att ni håller er friska...vi åker 19 dec så då hoppas jag att vi e friska me...tog faktiskt vaccinationen förra året å sen dess har jag inte vart sådär riktigt sjuk förrens vaccinet började gå ur kroppen nyligen...Men alla reagerar ju olika på vaccinet antar jag..
    Ha d gott...
     
  3. tjollan

    tjollan Medlem

    Coconut säg till vad jag sk apassa mig för då vi åker samma dag och jag vill vara frisk. Men jag känner att all världens sjukdommar kommer att smita mig innan vi far! :)
     
  4. coconut

    coconut Medlem

    hehe...nä det får vi inte hoppas...karantän kanske vore nåt....jag e inne i en sjukdomsperiod nu me halsont så jag hoppas jag ridit ut den stormen tills dess...fast å andra sidan..jag jobbar på förskola..inte bästa stället för att undvika infektioner....hoppas vi överlever...
     
  5. Pellis

    Pellis Medlem

    Åh, jag har fem veckor kvar! Hu, det blir superstressiga veckor och jag hoppas innerligt att man håller sig frisk precis som ni skriver. Skräcken är att få magsjuka precis innan resan, vattkoppor har vi klarat av. Inlfuensan vill jag inte en tänka på heller - man smittar ju andra och förstör deras semester.
    Hela senaste veckan har vi varit sänkta pga av att hela (överdriver lite) planet hem från GC den 30/10 satt och kraxade. Jag tänkte i mitt stilla sinne; "klarar jag dessa baciller står jag pall för allt". Icke icke, denna gång trillade även jag dit och hela träningsveckan gick till spillo :(. Nu klättrar jag efter väggarna och väntar på att hostan ska gå över...
     
  6. AnneliH

    AnneliH Medlem

    Vilket elände Pellis!! Jag hoppas verkligen att du/ni kryar på Er så att det inte stör er resa!! Håller tummar & tår!

    AnneliH som längtar till solen
     
  7. tindaya

    tindaya Medlem

    Hej där alla ni,

    Om ni blir allmännt dåliga köp vid förkylningsbesvär, halsont, feber, ont i kroppen, ledbesvär (har själv artros) NEUBROFREN 600 mg (det är Ibofren som jag tror även görs reklam för i svensk TV), man kan ta dem var 8:e timme, men kan varva det med PARACETAMOL 1 mg också var 8 timme, alltså var fjärde timme den ena och var fjärde timme den andre. Har sett underverk av denna kombination. Och det är receptfritt, Spanien har numera blivit väldigt restriktivt med mediciner men dessa är helt Ok.

    Vad gäller magbesvär så tror jag nog på det "gamla vanliga" i förebyggande syfte (om man är på semester så klart): kaffekask, Fernet Bianca etc etc. Att intagas på morgonen så klart i fall att . . . . Och även i efterbyggande syfte [}:)]

    nattti ni alla!!!!
     
  8. tindaya

    tindaya Medlem

    Som vanligt glömde jag något. OM ni eller era barn blir magsjuka så köp AQUARIOS, citron (finns olika smaker men det skall vara citron). Det är en energidrink egentligen, men har visat sig att vara fenomenal mot magsjuka, diarré. Och även för barn!

    Kram igen

    Anette

    ;)
     
  9. coconut

    coconut Medlem

    tack för de tipsen...skriver ner dom med en gång i min "spanienbok" den där med citron..finns den att köpa på apotek eller var som helst? förra gången blev både min mamma å en av ungarna kassa i magen..
    tack igen...maria
     
  10. tindaya

    tindaya Medlem

    Morning,

    Aquarios (tror det stavas så) hittar man i de flesta mataffärerna.

    Ha' en bra dag!

    Anette
     
  11. chica

    chica Medlem

    Hola!
    Det är ett elände att bli smittad på flyget.

    Jag har fått ett tips om airborne, se bif. länk- http://www.airbornehealth.com/products_grapefruit.php

    Tyvärr finns det visst bara i Amerika men där kan det köpas i vilken drugstore som helst. Jag har själv inte prövat det.
     
  12. tjollan

    tjollan Medlem

    Coconut! Bastu, whiskey (urk blä fyn men det funkar!, vatten, citron och varma kläder fram till den 19 så komemr vi nog iväg!
     
  13. coconut

    coconut Medlem

    varma kläder e nog det enda jag kan ställa upp på där...:)whiskey, som du säger bläää, då kräks jag...å bastu vore ju skönt men när sjutton skulle man hinna me det...ett gammalt beprövat knep när omgivningen lider av magsjuka(som vi kör på förskolan) är att äta hela vitpepparkorn...sisådär 8 st sväljer man ner med vatten...sen om det funkar eller om det e inbillning det e en annan femma. Allt man tror på funkar säkert:)Å förresten...iväg ska jag oavsett hur sjuk jag blir...:)
     
  14. tjollan

    tjollan Medlem

    OKey ska börja äta peppar korn :)
     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis