Hej ! Vill ha råd och synpunkter ang- min bokning som jag gjorde i mars och resan sker först i november. Fick mail ifrån booking.com igår. Detta gäller din bokning på Bungalows Santa Bárbara. Bokningen är gjord hos www.booking.com Hotellet har kontaktat oss och meddelat att de av misstag, har fyllt i felaktiga priser för det rum som du har bokat. Du har fått ett bekräftat pris till EUR 28.00 per natt och rum. Det korrekta priset är EUR 66. Då hotellet gjorde detta misstag, vill de dock erbjuda dig rummet för EUR 48.00 per natt. Vi ber dig meddela oss snarast möjligt om du accepterar det högre priset. Går jag idag in på Sun hotels och bokar samma resa vid samma tidpunkt är priset runt 50 euro. tommy.
Underligt tycker jag, det brukar ju vara så att det priset som står gäller oavsett om dom skrivit ut fel pris, det ska ju inte du som kund behöva lida av, det är ju inte du som gjort fel[}]konstigt. Vet förra året då ÖB satt ut fel pris på markiser i annonsbladet, då fick vi till det priset för de va dom själva som gjort fel, vet ju dock inte om samma gäller här, men tycker nog du ska kolla upp detta Marie
Hej, på booking.coms hemsida under Villkor och regler punkt 1. står det ju så här: "Varje hotell är i alla händelser ansvarigt för att (den beskrivande) informationen (inklusive priser och tillgänglighet) som visas på vår webbplats är exakt, fullständig och korrekt." Min tolkning är alltså att hotellet får stå för misstaget. Björn