Problem med tullen efter online köp

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av barbar, 16 oktober 2012.

  1. barbar

    barbar Medlem

    Hej,

    Jag har köpt grejer online men oavsett om jag beställt inom EU eller utanför EU fastnar de i tullen. Jag skaffade ett NIE nummer men nu meddelar de:
    "As per the Spanish Customs Services, your NIE number is not registered at the Agencia Tributaria (the Spanish Tax office), therefore they will not accept it. So in this case, you have to go to the Tax Office (Hacienda) and ask them to activate it, so we can complete the clearance."

    Är det någon som vet vad detta innebär, jag vill ju inte skattskriva mig här på ön för att ta emot ett paket.

    Hans Jonasson
     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis