10 dagars väder..

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av Lena Sj, 25 mars 2008.

  1. Lena Sj

    Lena Sj Medlem

    Har ni någon bra sida för södra Gran Canaria typ San Augstin. Åker nästa onsdag och blir där en vecka. Vet att amn kan gå in söka men säkert finns det fler som kan ge mig här ändå..
    Lena
     
  2. Riggan

    Riggan Medlem

    Hej,Lena Sj.
    Jag blir så avis på dig som ska till San A. Idag har jag varit
    hemma 3 veckor redan.Men det känns som evigheter .
    En sida som har 5 - och 10-dagarsväder är:
    https://kanarieoarna.nu/vader

    Här hittar du också webkameror från Las Burrasstranden + lite smått och gott.
    Hoppas du får en skön vecka därnere.
     
  3. coconut

    coconut Medlem

    Lena, hoppas ni får de jättebra, monte feliz hotell e jättefint. Vestibulen är görhäftig tycker jag, kolla in taket inne i baren oxå, jättevackert...Hoppas ni kommer trivas lika bra me maten. Vi gillade ju maten så mkt att vi kommer att åka dit för att äta en kväll under vår nästa vistelse i sommar.Ät lite go efterrätt för mig. Och om det serveras bearnaisesås till kycklingen(hände bara 2 ggr på 2 veckor för oss)så missa inte å testa den..jättego...

    Ett tips...folk paxar solstolarna tiiiidgt,va där gärna 8 eller så för att paxa en för att få en där man vill ha. Vi ville tex ligga nära poolkanten för att se barnen..E man ändå vaken får man väl springa ner å lägga en handduk(fastän man ej ska gö så eg) å sen får man väl gå å käka frukost, så man slipper megakön där...:)

    HA det toppen...Maria
     
  4. Ingela

    Ingela Medlem

    coconut var det sån skillnad med paxade solstolar när ni var där nu.:( Vi var där i somras och kom ut vid nio halv tio tiden och då var det inte en stol paxad så det var bara att lägga sig där man ville. Överhuvudtaget var den nästan inte några stolar som paxades då vilket jag tycker är jätteskönt för det är ju så det ska va igentligen[:p]

    Monte är ett fint hotell och vi trivdes jättebra där. Det enda vi blev riktigt besvikna på var restaurangen:( Vi gick dit en kväll och skulle äta och satt säkert i en kvart utan att någon så mycket som tittade åt vårt håll:( trots att de sprang förbi hela tiden, så vi gick därifrån och åt på torget istället där jag tyckte maten var jättebra:)

    //Ingela
     
  5. coconut

    coconut Medlem

    Jamen det låter ju bra för lenas skull, att det inte e så jämt, har ju bara vart där en gång å då va det ju så.Hoppas på att de inte e så för henne som sagt för det e ganska segt.Tycker me det e dumt me paxande, man får ju eg inte göra så men man tar vanan dit man kommer för att ha nån chans överhuvudtaget...

    Jasså..va tråkigt att ni kände er missnöjda me restaurangen, vi hade alltid bra service där. Man kunde se att dom va enormt stressade för det va så mkt att göra men vi blev alltid bra bemötta ändå å behövde inte vänta. Vi åt aldrig nere på torget faktiskt, åkte hit å dit istället. Men vi ska ta oss en tripp till el sultan denna gång vi åker tänkte vi...har hört gott om den resturangen...:)
     
  6. Bumpen

    Bumpen Medlem

    Det där med paxande av solstolar är ett ofog! Även fast det står vid varenda poolområde jag besökt. Att det inte är tillåtet är det ingen som bryr sig!
    Kommer jag/vi ner och det är paxat där vi vill ligga. Brukar vi ta solstolarna ändå [:}]
    Om det sen kommer folk och ger oss ondaögat så bryr vi oss inte i det. För det är vi som har rätt! :D
     
  7. Ingela

    Ingela Medlem

    Jag önskar att jag var lika tuff som du Bumpen. :D Men om jag ser paxade stolar går jag snällt därifrån även om det inte finns någon stol ledig:( Sola kan jag göra sen tänker jag och sätter mig på balkongen och tar en öl istället:D:D (det är rätt mysigt det också)

    //Ingela som är en liten fegis
     
  8. Riggan

    Riggan Medlem

    Håller med dig, Benny, att paxa stolar är ju nästan löjligt.
    Det finns de som lägger ut handdukar och sedan ser man inte till dem förrän sent på em.
    Alla vill väl ha en plats i solen men att paxa är ett ofog.
    Ofta är det mest äldre herra som går ner med sina handdukar. Själv är jag +60 och skulle aldrig göra det.
    Utom en gång då vi var på Kreta[}:)]. Min man och vår vänninna gick ner vår sista dag och lade våra handdukar på 2 äldre pars platser.
    Gissa om de såg vilsna ut när de kom. De visste ju inte var de skulle ligga nu eftersom vi låg där. Men de hade vett att inte säga något i alla fall.


    Riggan
     
  9. coconut

    coconut Medlem

    ja det e tråkigt när det blir massa paxande...håller verkligen me...gick å grymta en hel del när vi va på monte sist men sen insåg man att man va tvungen å gö desamma, å så e den onda cirkeln igång...kanske oxå skulle plocka bort lite handdukar. Det värsta e som Riggan säger när man legat i mååånga timmar å sett stolarna man gärna själv hade velat ha tomma fast paxade.....[V]
     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis