17.e Maj på GC

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av Emtehed, 16 maj 2014.

  1. Emtehed

    Emtehed Medlem

    17. mai på Den Norske Skolen Gran Canaria

    09.00 Oppmøte på Den Norske Skolen Gran Canaria i patioen. Velkomsttale v/rektor. Tale ved elevrådsleder videregående.
    09.30 Flaggheising Nasjonalsanger
    09.50 Oppstilling til 17.mai-tog utenfor skolen.
    10.00 Toget går til Anfi del Mar.
    Deretter forsetter programmet på skolens patio med tale, leker og underholdning

    11.00 Salg av pølser og brus, kaffe kaker etc.
    11.30 Konsert ved La Banda de Escuela de Musica
    12.00 Leker og konkurranser for barna
    13.00 Underholdning
    Ca. 14.00 Loddtrekning og avslutning

    JanE som inte översatt inlägget [8)]
    (förstår man inte norska kanske man inte ska fira nationaldagen)[:eek:)]
     
  2. xerxses

    xerxses Medlem

    Åke skier ner for fjälla...:)

    På svenska fritt översatt jag ska åka med bussen.

    Norska nationaldagen vad ska man säga. Det där är norrmännen bra på med att fira. Vi svenskar står och skäms på vår nationaldag. Någon enstaka flaggviftare som ängsligt och försiktigt ser sig omkring viftar lite förstrött rädd att förväxlas med en sverigedemokrat eller en svensk med rasistisk läggning eller böjelse ack ja...[8)].

    Undrar hur spanjorerna firar nationaldagen på Gran Canaria...[?]

    Morrn da....:)

    //Xerxses
     
  3. tindaya

    tindaya Medlem

    Här en länk från 2011 som stämmer väl:

    http://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=15677

    Kanarieöarna firar som de flesta andra regioner sin egen "dag" - Spain is different [:eek:)] "El día de Canarias" är den 30 maj.

    Ja norrmännen är otroliga på att fira sin 17 maj:D Och jag begriper inte varfór, som du uttrycker de Xerxes "Någon enstaka flaggviftare som ängsligt och försiktigt ser sig omkring viftar lite förstrött rädd att förväxlas med en sverigedemokrat eller en svensk med rasistisk läggning eller böjelse".... har aldrig begripit och kommer aldrig att göra det heller varför så många svenskar är så rädda fór att bli kallade det ena eller det andra....

    Spaniens nationaldag har i varje fall inte jag märkt av när jag bott på Canarias, men det har ju alltid varit "krig" mellan fastlandet och öarna, ibland mer ibland mindre...

    Anette :),
     
  4. xerxses

    xerxses Medlem

    Ok Tindaya...:)

    Tack för infon...
    Kände inte till att Kanarieöarna hade en egen dag
    Tyvärr så har jag inte varit nere just denna dagen 30 maj är säkert trevligt vad jag förstår samlas man på Las Canteras bla..[8D]


    //Xerxses
     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis