220 Volt?

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av Mista, 9 november 2005.

  1. Mista

    Mista Medlem

    Är det vanliga (Svenska) 220 Volts eluttag på ön eller behöver man någon adapter?
     
  2. persoren

    persoren Medlem

    På de ställen på Gran Canaria där jag bott har det varit vanliga eluttag. Det är bara att sticka kontakten i väggen.
     
  3. mysan

    mysan Medlem

    Hejsan! När det gäller själva uttagen så kan det kanske behövas en adapter för att din stickkontakt ska passa i eluttaget. Dessa adaptrar kan man köpa antingen i receptionen eller så kan de tipsa om en elaffär som säljer. De kostar inte många kronor. Men strömmen som kommer ur uttaget är 220 v precis som här hemma.[8D]
     
  4. KalleKula

    KalleKula Medlem

    Hej Mista !

    Beror på var du kommer att bo. Äldre hotell där brukar det vara nödvändigt med en adapter, på lite modernare brukar vår svenska kontakt passa utan adapter. Vid behov av adapter behöver du inte leta efter en elaffär, gå bara in på en Supermercado så finner du den säkert.
    Jag åker ner igen på 3 veckor den 2/12. Har varit på GC 15 ggr tidigare, så jag borde veta. Lycka till - och glöm inte bort att resa upp i de fantastiska vulkanbergen ! Hälsn KalleKula ! :) [8D] [:I]
     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis