39 anledningar till varför Kanarieöarna är bästa resmålet!

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av GeoDivaGirl, 24 april 2011.

  1. GeoDivaGirl

    GeoDivaGirl Medlem

    Det finns människor som frågar mig sådant. Men varför måste jag försvara mitt val?
    Det finns absolut platser jag skulle vilja se men

    Jag avskyr ormar! ( Australien är ett riktigt NO NO för mig!) Men insekter och småkryp gör mig inget, såvida dem inte är giftiga eller smittsamma. Typ alla länder utom dem nordiska alltså!
    Jag tycker att storstäder är ren pest! Fy vad hemskt att vara instängd bland skyskrapor!
    Jag har ingen lust att åka till ett land där det inte är fred. Jag vill inte vara rädd för några bomber och annat bullshit!
    Ja ni läser väl också nyheter!
    Jag har gått ett steg längre, jag läser på andra länders UD hänvisningar. Sverige är lite för sent och lamt för att jag ska lita på dem!
    Så av den anledningen så blir det helst sistaminuten för mig, vill inte bestämma i januari vad jag ska göra i december.
    Jag vill inte vara med om en jordbävning så jag skippar alla sådana platser. Om ni inte vet vart dem teutoniska sprickorna finns så fråga mig! Japan och San Fransisco finns inte med på min karta alls!
    Jag vill inte åka till ett land där kvinnor eller barn är handelsvaror. Oavsett inom vilket område! Så väldigt många asiatiska länder går bort rakt av!
    Inget land som blockerar nyhetsflödet från andra länder, stänger ner Internet och förbjuder folk vad dem får läsa, skriva och veta! Usch! Ja det finns en fantastisk karta över Internettrafik och där finns det några totalt svarta punkter. Kina och det forna ryssland!

    En resa som inte tar mer än max 10 timmar. Är inte överdrivet förtjust i att flyga!

    Jag vill inte åka till ett ställe som jag inte vet att jag kommer hem ifrån, och skulle det vara så illa så blir jag helst kvar på Kanarieöarna!
    Jag tycker inte om när det blir hett och fuktigt! Ni vet så där klibbigt varmt som det blir före ett åskväder. Hett är ok så länge det finns tillgång till pool eller strand!
    Jag klarar inte av människor som tycker att dem står över alla andra! Politiskt eller religiöst spelar ingen roll. Amerikaner kan ha en viss förmåga till jagvetbäst attityd! Den absolut sista amerikanen jag pratade med sa till mig: Men ert land har ju så många hemlösa! Ni borde göra något åt det! Kan tillägga att han och jag inte längre är vänner! Den religiösa biten hoppar jag över men slöjor gillar jag INTE! Som kvinna så måste du klä dig si och så annars så

    Snö är det värsta som finns!

    Så vad är det då jag gillar?
    Sol och lagom värme.
    Typiskt svenskt men helst hela året.
    Jag älskar palmer! Och kaktusar och bäst av allt Bouganvilla!
    Ja vackra växter överhuvudtaget!
    Jag kan spendera hur mycket tid som helst i Palmito Park. Men jag bryr mig inte ett skvatt om djuren! Jag kan sitta hur länge som helst bredvid en vacker planta!
    Om det finns något annat land, en ö eller en plats som uppfyller mina krav så får ni gärna höra av er!
    Har hört att på Nya Zeeland ska det inte finnas ormar, är det sant?
    Jag skulle vilja se/åka till:
    Machu Picchu
    Utgrävningarna vid Vesuvio och övriga arkeologiska platser.
    Där dem spelade in Mamma Mia.
    Azorerna för växternas skull!
    Cypern för sitt klara vatten, men det ligger vid en teutonisk platta.
    Maldiverna! Bara därför att kunna säga det!
    Alla Baleariska öarna utanför turistsäsongen. Jag är ingen partygirl alls!
    Italien på en vinprova resa, men aldrig att jag spottar ut gott vin!
    Jag tycker det är jätteäckligt när folk spottar!
    Jag skulle faktiskt vilja se Stonehenge
    Och pyramiderna också..
    Grand Canyon
    Niagarafallen
    Hawaii!
    Irlands gröna kullar! (är dem verkligen gröna?)
    Jag tror att ni förstått vad jag vill se och uppleva och vad jag fruktar!
    Ni får gärna kommentera detta megainlägg! Med personliga saker om ni vill!
    Och privat om ni hellre vill det!
    Tusen kramar från mig som tycker allra bäst om GC.
    Jeanette
     
  2. tjollan

    tjollan Medlem

    Kanarieöarna är bäst. Och ja jag har och så rest lite ingen globetrotter men ändå Pakistan, Kanada, Indien, England, Norger, Nepal och blabla men dom ställena som fastnat är Pakistan (och dit törs jag inte fara oh no..inte nu), England men bara som kortare resor och Kanaria ja Kanaria då Gran Canaria har allt.

    Lite som "Pite Havsbad" brukar jag säga man har allt inom behagligt avstånd och man väljer om man vill ha "halli galli, upptäcka eller vila"
     
  3. gckalle

    gckalle Medlem

    Känner igen de du skriver @GeoDivaGirl

    Har själv rest en del i europa och amerika testade Gran Canaria av en slump -06 sen har de blitt 4ggr dit o fler blir de kanontrevlig ö.

    gckalle
     
  4. Vivianne

    Vivianne Medlem

    Tänk att kunna instämma till fullo. Vi är säkerligen inte ensamma att tycka som du. Kunde inte uttryckt min egen uppfattning på ett bättre sätt. Har dock besökt de flesta länder jorden runt under 60-70-talen. Ett bra tag sedan förstås, men verkar inte som det ändrat sig så värst mycket sedan dess. Alla platser är värda besöka en gång och ett fåtal jag vill återvända till.
    Är som du också helfrälst på Kanarieöarna, Madeira och Azorerna. Det blir de ställena som numera får flest återbesök.

    Suger det i restarmen övriga tider på året tittar jag gärna in på denna sidan och får en liten glimt av det som varit och komma skall.
     
  5. klara

    klara Medlem

    Vi har nyligen varit på Kanarieöarna och 12 gånger dessförinnan, men vi har även testat andra resmål. Jag säger bara en sak, det är fortfarande Gran Canaria som ligger mig varmast om hjärtat, sen är det ju aldrig fel, att testa andra resmål, så man har lite och jämföra med.

    Irene
     
  6. silverladyn

    silverladyn Medlem

    För min del utesluter inte det ena resmålet det andra. Har nog varit i ett fyrtiotal länder runt om i världen vid det här laget. En del länder har det bara blivit en gång i medan det har blivit flera återbesök i andra. Under åren (ca 20 år) har det ändå blivit minst ett/två besök per år på GC. Alla besök har varit olika långa med två veckor är det kortaste. Jag älskar att resa och möta nya människor och uppleva nya saker men jag tycker också att det är skönt att mellan alla nya intryck och upplevelser få komma till något som känns hemtamt och vant där man kan ha ett behagligt vardagsliv och bara kan vara och njuta av klimatet,människorna, maten, stränderna, bergen med mera.
     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis