60 plus resa

Diskussion i 'Prat om Gran Canaria' startad av smalandskvinna, 21 maj 2008.

  1. Alla här inne som åkt så mycket till Kanarieöarna. Hur är vädret oktober november? Vi är fyra kärringar:) 60+ som skall åka.
    Skall vara ett snyggt hotell. Vad det kostar spelar inte så stor roll. Alla tips mottages tacksamt.
     
  2. leffe

    leffe Medlem

    Hej,varför inte boka en 3-rums bungalow på Barbacan.
    Har själv inte haft bungalow men däremot lägenhet.
    Ca. 30.000:- för er allihop samt frukostbuffe.
    Du känner ju till området.

    leffe
     
  3. Har tyvärr inte kollat bungalow. Men jag har sagt att lägenhetsdelen är mycket bra. Finns en av kvinnorna som är kräsen. :)Därför vill jag inte gärna rek något.
     
  4. tjorven

    tjorven Medlem

    vädret brukar vara varmt och skönt i oktober. Får jag passa på att slå ett slag för Puerto de Mogan..himla fint för människor i alla åldrar. Nu har dom dessutom några nybyggde hotell.Men det finns även venezia som ligger nere vid hamnen som är ganska charmigt. Dock inte bungalows. Väder mässigt är det också bättre i Mogan..OM det tex. regnar i Puerto Rico eller Playa del Ingles så är det sällan det kommer till Mogan. Det tar sig inte över bergen så ofta för Mogan ligger liksom nere i en dal.Det kan bli ganska varmt om det för övrigt är varmt.Inte heller ett "blåsigt" ställe. Lena
     
  5. coconut

    coconut Medlem

    P.Mogan kan jag tänka mig e mysigt som tjorven säger. där e det ju lugnt å fridfullt om det e det ni vill åt. Själv älskar jag Puerto rico....där finns lite av varje, shoppingm härligt strandliv å superväder. Regnar det nån annanstans på ön så skinder solen där..Regndagarna under ett år i Puerto rico kan man räkna på en hand...:)

    Ha en trevlig dag...hoppas ni får toppen....
     
  6. Bumpen

    Bumpen Medlem

    Håller med coconut att Putte är underbart. Och det finns ett par riktigt fina hotell runt stranden i Putte!

    Eller kanske playa del solär stället för er i PDI? Mycket svenskar och mitt i smeten i PDI. Nära till Yuombo CC och det är dans till orkester varje kväll.
     
  7. klara

    klara Medlem

    Det beror väl lite på vad ni vill ha ut av er semester, men är det bara sol och bad, så är Puerto rico och dess omnejd perfekt. Dessutom är det ju 2 stränder på nära avstånd, både stranden i Puerto rico och Amadores. Vill man däremot roa sig i kombination med sol och bad är playa del sol i PDI ett bra alternativ, som Bumpen säger. Jag och min make har varit på playa del sol minst en kväll, varje gång vi har varit på gc. Det är säkert trevligt, om man åker ett helt gäng, som ni gör.

    Lycka till!

    Irene
     
  8. Tack för tipsen. Kan bara säga att Playa del Sol är nog inget för oss. I vissa lägenheter är det inte lungt på hela natten. Vill man höra lite Svensk dansmusik kan man gå dit och äta en kväll.
    Ha en skön dag önskar Ewa från ett soligt Småland
     

Dela sidan

  1. Hej! På den här webbsidan används kakor (cookies). De används för att göra användarupplevelsen bättre och för statistik. Om du fortsätter att använda webbsidan så samtycker du till användningen av kakor.
    Stäng notis