Hej! Nu har vi kommit hem till Sverige igen och till kylan. Vi skulle ha bott i Meloneras på en anläggning som heter Cai beach, men så blev inte fallet. Vi möttes av två reseledare, som berättade för oss att hotellet hade gjort en dubbelbokning.Vi skulle då få nöja oss med ett dubbelrum istället för en terasslägenhet, som vi hade valt och betalat för. Vi åkte i allafall ut och kollade rummet, som snabbt blev nedröstat, eftersom det var så pass litet att vi inte skulle stå ut i 14 dagar. Hotellet var villiga att kompensera oss med gratis frukost och middag plus fri hyrbil en dag, men vi nöjde oss inte med det, utan vi ville därifrån. Vi hade dessutom tagit med oss en del mat, för vi vi trodde ju att vi skulle få bo i terasslägenhet. Hur som helst, jag ringde upp servicekontoret, som fixade en annan anläggning samma kväll. Vi hamnade på en bungalowanläggning i Maspalomas som heter Los Claveles park. Den var mycket fin och vi hade bästa service med städning varje dag. Där var lugnt och skönt. Dit vill vi gärna återvända igen. Slutet gott allting gott. Vi kunde fira min makes 60-årsdag i lugn och ro ute på Toro piedra, ute i Meloneras, som också blev hellyckad. Hälsningar Klara
Vilket äventyr Klara. Men det är sånt som händer ibland, tyvärr. Skönt att allt blev ok till slut då. Annars får ni väl ringa Sverker...=)
Vi var inte de enda som blev drabbade. Det var två par till, som vi pratade med som också hamnade ute hos oss i Maspalomas. De hade också råkat ut för samma historia med dubbelbokning. Klara
hej Klara! Det ni upplevde måste ha varit jätte tråkigt och irriterande (innan det ordnade sig). Jag kan själv föreställa mig när man kommer ner och man har förväntningar på boendet osv och sedan får man höra att man inte ska bo på det stället där man har bokat och betalat för. Det var bra att ni stod på er så att ni till sist blev nöjda och fick en trevlig semester som ni längtat efter så länge! /Anna