Förmodar att detta är en ny grej med TUI. Jag fick detta mail från dom inför min resa! Hälsningar från TUI Guide Online Semester i sikte... Från och med nu är du välkommen att kontakta oss guider för att få hjälp med planeringen av din semester. Kanske vill du ha tips på fina stränder, roliga prylbutiker eller restauranger med utsikt mot solnedgång? Vi svarar på frågor om allt mellan himmel och jord. Vill du boka hyrbil eller en utflykt kan det löna sig att göra det redan nu, hör av dig så ordnar vi detaljerna. Så här fungerar det: Du kan kontakta oss via e-post på den här adressen ända fram till avresan, inom ett dygn har du svaret i din dator. Strax efter du landat här hos oss på resmålet får du ett sms och kan sedan nå oss via sms mellan 08.00 och 20.00 varje dag under hela din semester. Vi lovar att svara inom en timme! När du kommer hit får du även numret till vår servicetelefon som är öppen dygnet runt. Kom ihåg att du bara kan nå oss från den mailadress och det mobiltelefonnummer du angav när du bokade resan. Om du vill ändra till en annan mailadress eller ett annat mobilnummer mailar du oss dina nya kontaktuppgifter genom att besvara detta mail från din ursprungliga mailadress. Vi hörs! TUIs Guide Online-Team på Gran Canaria Verkar vara en bra grej?
Om jag inte minns alldeles galet fick jag ett SMS från Ving med diverse kontaktuppgifter mm men om det var innan vi åkte iväg eller om det var när vi kommit fram till Gran Canaria låter jag vara osagt.
Ja det är faktiskt så att dem med jämna mellanrum skickar ut erbjudanden till dig när du är där. Vems teleräkning det hamnar på vet jag dock inte. Det kan vara erbjudanden om olika utflykter och annat..Men du kan också skicka frågor till dem..och dem svarar faktiskt inom en timme.. Frågan är om man verkligen behöver det om man varit på GC förr och vet vad man vill göra och när?
Den här typen av "on-lineservice" finns både hos Ving och TUI. Man kan välja bort den vid bokningen, om man så önskar. Eftersom de sänder SMS kommer det inte på din/mottagarens telefonräkning.
Japp jag valde det vid min bokning. Inte för jag visste vad det var. Men det var ju gratis så jag testar det på denna resa. Inte för jag brukar åka på några utflykter med resebolagen. Men det kan ju vara bra om man mot förmodan har några frågor till reseledarna. Jag går ju inte ens på välkomstmötena
Vi har använt oss av Guide-Online när vi rest, bland annat när vi reste till Monte Feliz...görbra grej tycker jag....
Inte före jag reser varjefall. Och förmodligen inte på plats heller. Om jag inte har någon praktiskt fråga under min resa. Dom enda ggr jag har haft kontakt med reseledarna förut. Är när jag/vi anmält oss till någon utflykt. Om jag hyr bil så blir det bara en dag. Och då brukar jag hitta bäst priser på plats. För priserna på hyrbil genom resebolagen oftast är på 3 dar och betydligt dyrare. Och före resan vet jag inte vilken dag jag ska hyra bil för det sker spontant på plats Såg att du också hade märkt att det var betydligt billigare att hyra bil hemifrån via nätet före resan